Verslag van onze algemene ledenvergadering op 19 mei
Zoals ieder jaar is deze dag voor onze leden altijd weer een zeer gezellige dag………het kost even wat tijd om alles voor te bereiden maar….dan heb je ook wat.
De voorbereidingen beginnen meestal al vroeg in het jaar door allerlei shops en winkels af te struinen om voor de bingo en tombola zo mooi mogelijke prijzen in te kopen tegen afgeprijsde bedragen teneinde op de dag zelf een zeer fraaie prijzentafel neer te kunnen zetten.
Zo’n twee dagen voor de vergadering wordt de berg spullen (prijzen, tafels, stoelen en andere benodigdheden) steeds groter die op de vrijdag voor de vergadering richting Kudelstaart moeten verhuizen (naar Guido). Ik heb al een paar keer overwogen om daarvoor een verhuisauto in te gaan zetten maar tot nu toe past het tot op de millimeter nog steeds in mijn Opel en kunnen de deuren ternauwernood nog net dicht.
De vrijdag voor de vergadering hebben we in de ochtend tussen 9.00 uur en 12.00 uur alle inkopen gedaan voor de barbecue en voor de ledenvergadering.
Van 12.00 uur tot 15.00 uur werden deze activiteiten onderbroken om in Westgaarde de crematie plechtigheid bij te wonen van ons lid Luuk van Beers welke op 14 mei j.l. overleden was.
Terug in Kudelstaart werd het resterende deel van de vrijdag benut om de partytent in de tuin op te zetten (in geval van slecht weer) en om veel voorbereidingen te maken voor de barbecue van zaterdagmiddag (zelf verse Hamburgers maken, verse satéstokjes maken, gehaktballetjes maken en diverse heerlijke salades en sauzen). Hierbij kregen we dankbare hulp van Sophia, Guido, Henk en Anneke.
Op de zaterdag bliezen de wekkers al vroeg reveille om vanaf 9.30 uur met een aantal vrijwilligers (Erik, Anita, Henk, Anneke, Guido, Sophia en Peter) de laatste voorbereidingen te maken alvorens de leden zouden gaan komen. Het neerzetten van de tafels, de stoelen en het opbouwen van de prijzentafel. Rond 11.00 uur was alles gereed en vanaf 11.30 uur werden onze leden ontvangen met koffie en koek.
Om 11.45 uur ging het eerste onderdeel van start, het uitreiken van de jaarprijzen van 2017.
De eerste prijs van de heren ging naar Guido. De tweede prijs zou voor Luuk zijn geweest doch daar Luuk ons inmiddels helaas ontvallen is kwam Frank nu in aanmerking voor deze prijs. Erik van Linden kreeg de derde prijs en Benjamin de poedelprijs. Bij de dames waren dat resp. Ineke Landstra, Petra Jongkind, Alicia van Sonsbeek en Liesbeth Vermeulen.
Aansluitend vond de algemene ledenvergadering plaats waarvoor deze dag ook in het leven is geroepen. Zoals elk jaar waren er ook nu weer geen zwaarwichtige problemen en waren de meeste onderwerpen slechts “hamerstukken” waardoor we ook nu weer in een recordtijd door de vergadering heen waren. Alles verliep perfect en onze voorzitter Frank werd voor 3 jaar herkozen.
Na een rookpauze en een gelegenheid het sanitair te bezoeken ging de dag verder met 3 mooie bingorondes en een tombola. Hiervoor waren in de loop van het jaar zeer mooie prijzen ingekocht, veelal tegen hoge kortingen. De totale waarde van de prijzen op tafel was dan ook zeker 100 euro méér als dat wij er voor hebben moeten betalen. Voor ons bestuur altijd weer dé gelegenheid bij uitstek om onze leden eens wat extra te verwennen met leuke en mooie prijzen.
Tegen 15.30 uur was er opnieuw een pauze gepland waarin alle voorbereidingen voor de barbecue werden gemaakt teneinde rond 16.00 uur heerlijk te gaan smullen van allerlei heerlijkheden die de dag er voor in eigen beheer waren gemaakt. De barbecue was in één woord fantastisch, smaakte heerlijk en er was méér dan voldoende voor eenieder.
Rond 17.30 uur werd met een groot deel vrijwilligers nog even flink gewerkt om alle vaat weg te wassen, de tent af te breken en alle rommel op te ruimen zodat allen na het bowlen op huis aan konden gaan en niet terug hoefde te keren teneinde alles weer netjes te krijgen……dat was immers toen al klaar.
Rond 18.00 uur toog de club vanaf Kudelstaart naar Mijdrecht per auto om in het bowlingcentrum van Mijdrecht het laatste onderdeel van deze geslaagde dag te gaan doen……het bowlen van 19.00 uur tot 21.00 uur.
Helaas heb ik op dit moment de bowlinguitslagen niet bij de hand zodat dit verslag later (na de vakantie) alsnog toegevoegd gaat worden. Wel treft u elders de nieuwe tussenstanden aan per 19 mei.
We kunnen als bestuur en leden terugzien op een zeer geslaagde dag en gelukkig had het weer zich ook redelijk gehouden en bleef het droog. Deze dag zou niet mogelijk geweest zijn zonder de inzet van veel vrijwilligers die twee dagen heel erg hard hebben gewerkt om alles mogelijk te maken. Namens ons bestuur dat ook een groot woord van dank aan Sophia, Henk, Anneke, Peter, Erik, Anita en niet op de laatste plaats natuurlijk Guido die zijn huis en tuin beschikbaar stelde om dit evenement mogelijk te maken. Dank aan allen en tot de volgende maand.
NOOT:
Let op……door vakantie van Peter zal Petra Jongkind de avond van 9 juni verzorgen. Aanmelden en afmelden voor deze avond vindt dus plaats bij Petra (via telefoon 06-14930399).
Peter.